جام سیمای ایران

ساخت وبلاگ

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی برنامه خندوانه، خانواده سوسن پرور که بر اساس رای تماشاچیان به عنوان برنده این مسابقه انتخاب شدند، امشب هدیه خود را از رامبد جوان دریافت می کنند.

جناب خان عروسک محبوب خندوانه هم در این مراسم حضور دارد و با شوخی های دلنشین و همیشگی اش خنده را به مخاطبان برنامه خندوانه هدیه می کند.

امیر کربلایی زاده هم به عنوان کمدین در خندوانه امشب حضور دارد.

برنامه خندوانه امشب ساعت ٢٣ از شبکه نسیم پخش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:15

در این قسمت از برنامه خندوانه شوخی با برندهای امروزی را به نمایش گذاشته است. جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:42

پنج شنبه 31 تیر 1395 ساعت 14:10

سریال پریا یک فیلم اجتماعی که به کارگردانی حسین سهیلی زاده هر شب از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 از شبکه 3 سیما پخش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:42

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه چهارشنبه شب «خندوانه» طبق روال هرشب با نمایی از رامبد جوان و تماشاگران آغاز شد و پس از آن شاهد ورود نیما و استاد کهنمویی بودیم.

کهنمویی شوخی‌هایی در خصوص لباس و مد و طرح هایی که به تازگی در بازار عرضه می شود را بیان کرد و درخواست کرد سعی کنید لباس هایی که می پوشید، محتوا داشته باشد.

پس از آن آیتمی با حضور رضا و بیژن بنفشه خواه در شهر اصفهان پخش شد که مکانهای دیدنی آنجا را نشان می دادند.

در ادامه از یک بازیگر مودب و کسی که برای هر کار خود دلیل دارد، به روی صحنه دعوت شد و آن شخص مهدی سلطانی بود.

وی در ابتدا از سریال «شهرزاد» که حدود شش ماه زمان برده و شهریور ماه پارسال تمام شده است، گفت و اینکه تجربه های جدید و تنوع در این عرصه باعث می شود خودمان را تکمیل کنیم.

مهدی سلطانی متولد سال ١٣٥٠و پنج برادر دارد و فرزند اول خانواده است که دیگر برادان او در زمینه های غیر از هنر فعالیت می کنند.

در ادامه مهدی سطلانی برای مردم آواز خواند و گفت: این موضوع از سریال «مادرانه» و به پیشنهاد یک آهنگساز انجام شده است.

در آیتمی که در بین این برنامه پخش شد شهرام حقیقت دوست و حسن فتحی از شخصیت مهدی سلطانی گفتند.

در ادامه رامبد جوان از مهدی سلطانی خواست که به جای گوینده خبر یک خبر خوب را به مردم بدهد که وی گفت: بینندگان عزیز از این به بعد قرار نیست که در جهان جنگی رخ دهد.

وی ادامه داد:بسیاری از جرمهای سنگین جهان محصول خشم هستند. مثل قتل،٩٠درصد قتل ها و شکنجه ها وقتی ایجاد می شود که انسان خشم دارد و آنهای که کنترل می‌کنند، قاتل نمی‌شوند و افرادی که نمی‌توانند قاتل می‌شوند. خشم یک رویداد و پدیده است و آن افراد در لحظه بیمار هستند و باید آن لحظه را درمان کرد.

در ادامه این صحبت‌ها رامبد جوان از خشم‌هایی که در فضای مجازی به صورت ناسزا و الفاظ رکیک نشان داده می‌شود و چقدر وحشتناک است، گفت.

مهدی سلطانی از اهمیت کتاب خواندن و تاثیر آن بر روی فرهنگ انسانها گفت. او می‌گوید: به دلیل اینکه کتاب ثمره‌ سالها تلاش یک انسان است و با خواندن آن می‌شود با تجربه چندین ساله‌ یک آدم آشنا شد.

پس از بازی پانتومیم جوان و سلطانی و اهدای لوح «خندوانه» به وی و خواندن شعر همراه با تماشاگران برنامه دیشب هم به پایان رسید.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 139 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:23

40 سالگی

معمولا برای کار و زندگی‌ام برنامه‌ریزی می‌کنم و بیشتر برنامه‌هایم تا 40 سالگی عملی شده‌ است می‌خواستم ازدواج کنم، در آثار خوبی بازی کنم که مخاطب داشته باشد و وارد دنیای تبلیغات بشوم که به خواست خدا و بر اساس انتخاب‌های من به نتیجه رسیده است. قطعا هنوز کارهای زیادی دارم که باید انجام بدهم و برنامه‌ها و آرزوهایی که برایشان تلاش کنم. امیدوارم به لطف خدا امسال به مراتب بهتر باشم.

به نام پدر

چیزی که دلم می‌خواست حتما اتفاق بیفتد و نشد این بود که دوست داشتم خیلی سریع بچه‌دار شویم و خب تا این لحظه خواست خدا نبوده اما اگر این اتفاق هم رخ بدهد دیگر همه برنامه‌ریزی‌های من درست از آب درمی‌آید.

به خاطر یک مشت دلار

حاضر نیستم به هر قیمتی بازیگر سینما باشم؛ دوستان و همکارانی هستند که در تلویزیون دستمزدهای آنچنانی می‌خواهند ولی به سینما که می‌رسند قراردادهایشان را سفید امضا می‌کنند در حالی که حتی یکی از ده فیلمی را که بازی کرده‌اند کسی به یاد نمی‌آورد. کار و حرفه من بازیگری است، نمی‌توانم به هیچ عنوان از دستمزدم بگذرم یا چیزی نبوده که ارزشش را داشته باشد این کار را بکنم. بنابراین منتظر فرصت‌های خوب می‌مانم. سال گذشته فیلم «خوب، بد، جلف» را بازی کردم و پیش فرضم این است که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های امسال خواهد شد.

نابرده رنج

مبنای کار کردنم در تلویزیون براساس انتخاب بوده است؛ انتخابی که در آن قصه خوب، کارگردان خوب و عوامل حرفه‌ای دخیل بوده‌اند و آثار پر بیننده‌ای شدند. بخصوص در این چهار پنج سال اخیر و بعد از نابرده رنج هر کاری که کردم، مثل پژمان، آوای باران، همه‌چیز آنجاست و پشت‌بام تهران مخاطب زیاد داشته است! دارم سعی می‌کنم به عنوان بازیگر بهترین‌ها را انتخاب کنم.

مجنون لیلی

همکاری بیشتر با تلویزیون نتیجه شرایط، اما بر اساس انتخاب خودم است. فیلم خوبی که دلم می‌خواهد بازی کنم یا به من پیشنهاد نشده یا زمانی پیشنهاد شده که من درگیر کار تلویزیونی بودم. در اصل خودم را بازیگر تلویزیون می‌دانم تا سینما چون در سال‌های اخیر بیشتر کار تلویزیونی انجام داده‌ام. فکر می‌کنم مهم‌تر از این که بازیگر سینما باشم یا تلویزیون این است که بازیگر خوبی باشم و هر جا که هستم از تمام توانم استفاده کنم. من از تلویزیون شروع کردم، بهترین کارهایم در تلویزیون بوده است؛ خودم را سینمایی نمی‌دانم اما به کار در سینما هم علاقه‌مندم.

یک شاخه گل سرخ

یکی از جذابیت‌های حرفه‌ ما این است که می‌توانیم زندگی آدم‌های منفی و مثبت، رفتارها و مشاغل مختلف را تجربه کنیم. فیلم سینمایی یک مقطع 45 روزه است، اما در سریال، بازیگر چهار یا پنج ماه با نقش زندگی می‌کند. از جایی به بعد دیگر من نیستم که بازی می‌کنم؛ این نقش است که مرا با خودش می‌برد و قطعا تاثیرش روی زندگی من دیده می‌شود.

برای منی که تحت تاثیر نقش قرار می‌گیرم، بازیگری پیامدهایی دارد. مثلا ممکن است یک روز نقش یک عاشق‌پیشه را بازی کنم و هر روز برای همسرم گل بخرم و روزی دیگر هم نقش یک آدم‌ عصبی را بازی کنم و تحت تاثیر آن، بدخلق شوم.

همین چند روز پیش سر صحنه یک موقعیت دشوار و عصبی را بازی کردم. وقتی به خانه برگشتم سر یک سوال و جواب ساده با همسرم از کوره در رفتم، اما بعد به این فکر کردم اگر خودم بودم این واکنش را نشان نمی‌دادم. همین که هر دو در این باره آگاه هستیم، کمک کننده است. همسرم مرا شناخته و در این چند سالی که روابط خانوادگی داشته‌ایم متوجه شده که من تحت تاثیر نقش قرار می‌گیرم. فکر می کنم آگاهی هر دوی ما باعث می‌شود بتوانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

آن سوی مه

برای خیلی‌ها موفقیت با پول داشتن هم‌معنی است، اما برای من موفقیت یعنی عبور از ترس و خطر. تا وقتی از ترس‌هایمان عبور نکنیم یک پله جلوتر نمی‌رویم.

بازی در سریال طنز کار بسیار پرخطری بود. برای نقش وحید در سریال پژمان با چند نفر صحبت کرده و با یکی از دوستان قرارداد نوشته بودند، اما این دوست قراردادش را فسخ کرد، چون ترسید؛ البته زمانی که من این نقش را بازی کردم و سریال در حال پخش بود، بعضی‌ها می‌گفتند حواست هست؟ رفته‌ای زیر پرچم پژمان جمشیدی؟ این کار من واقعا خطر داشت ولی قبول کردم و خوشبختانه نتیجه خوبی گرفتم و یک مسیر جدید برای خودم باز کردم. بعد از پژمان دیگر نه تنها بازیگر آثار جدی نبودم بلکه از نقش‌های منفی رد شده بودم، نقش‌های مثبت را هم پشت سر گذاشته و وارد حیطه طنز شده بودم.

جنگ ستارگان

هر سال، هم برنامه‌هایم را می‌نویسم و هم ضعف‌ها و اشتباهاتم را. چون معتقدم نوشتن تاثیر زیادی در عملی کردن آنها دارد. مثلا سال گذشته متوجه شدم احترامی که معمول است برای اسم من قائل نشده‌اند. من در این باره خیلی حساس نبودم که اسمم کجای تیتراژ و قبل و بعد از اسم چه کسانی ذکر می‌شود، اما بعد دیدم این نکته مهم است و مردم در این باره حساس هستند و آن را به من منتقل می‌کنند؛ از من می‌‌پرسند چرا اسمت بعد از اسم فلانی آمده که سابقه‌اش کمتر از توست. خودم هیچ وقت درگیر این ماجرا نبودم اما وقتی مردم اشاره می‌کنند ذهنم درگیر می‌شود.

سفر سنگ

40 سالگی یعنی به ثمر نشستن تجربه‌ها و رسیدن به پختگی. زندگی بالا و پایین دارد و درس‌های خوبی به آدم‌ها می‌دهد. دوستی می‌گفت محمدرضا گلزار مدتی نیست و بعد از آن حتما حذف می‌شود اما من گفتم تمام این اتفاقات حاشیه‌ای از او گلزار دیگری می‌سازد و بازیگر متفاوتی می‌شود چون بازیگری جز این نیست که ما از تجربه‌های زندگی خودمان بهره بگیریم. علم، دانش، فانتزی و تخیل با تجربه‌های زندگی متولد می‌شوند و نتیجه همه اینها در بازی بازیگر نمود پیدا می‌کند.

بی‌پولی

از همان اولین سال‌هایی که وارد بازیگری می‌شویم آنقدر آدم را می‌ترسانند که این حرفه نامرد است، امنیت شغلی نداری، یک روز هستی یک روز نیستی، سرنوشت فلان بازیگر را ببین و از دست حرف‌هایی که بیشترمان داریم، به جز بازیگری به یک کار اقتصادی فکر می‌کنیم. یکی از مشاغل، رستوران‌داری و کافی‌شاپ‌داری است و ما به واسطه اسممان می‌توانیم به رونقش امید داشته باشیم و دیگری تبلیغات است که در تمام دنیا شغل دوم و منبع اصلی درآمدزایی همه هنرمندان و ورزشکاران محسوب می‌شود. خوشبختانه در مسیری قرار گرفتم که به خواست خدا و با وجود همه دست‌اندازها هر دو اتفاق برایم افتاد.

شوکران

یک بازیگر همیشه در مقابل واکنش‌های مردم قرار دارد، در دنیای واقعی و مجازی؛ از دوست و همکار گرفته تا خانواده و فامیل. فکر می‌کنند همه راه‌ها جلوی پای من قرار دارد و من فقط به جای این راه باید راه دیگر را انتخاب کنم در حالی که این طور نیست. شرایط به این سادگی هم نیست. شغل ما بسیار مشکل و حرفه‌ای است و از ضوابط بسیار پیچیده‌ای تبعیت می‌کند. با کوچک‌ترین اشتباه می‌توان برای همیشه نابود شد و این شغل را از دست داد. حتی گاهی سخت‌تر از کار یک جراح؛ چرا که جراح کارش در اتاق جراحی است و به نمایش گذاشته نمی‌شود، اما هر پلانی که یک بازیگر بازی می‌کند برای همیشه ثبت می‌شود و به تاریخ می‌پیوندد. همه ما کسانی را می‌شناسیم که با انتخاب‌هایشان برای همیشه جایگاهشان را از دست داده‌اند. بازیگری مثل بازی شطرنج است. وقتی یک مهره را حرکت می‌دهم باید حواسم باشد چند نفر از این تغییر تاثیر می‌گیرند. ضمن این که در حرفه ما دسته‌های مختلفی هست که هر کاری بکنی به یکی از این دسته‌ها بر می‌خورد. باید هوای همه را داشته باشی. روابط اجتماعی‌ات باید سه برابر یک آدم عادی کارکرد داشته باشد. مثلا باید هوای شما روزنامه‌نگاران را داشت چون اگر دوبار جواب سر بالا بدهم چنان مرا چ‍‍په می‌کنید که خدا می‌داند. ضمن این که خود فیلمبرداری و سر صحنه حاضر شدن هم دشواری‌های خودش را دارد.

به رنگ خدا

همه عزیزانی را که به هر دلیل از من خوششان نمی‌آید دعوت می‌کنم به خواست خدا احترام بگذارند همان طور که من در مقابل خواست خدا برای دیگران احترام قائل هستم. زمانی که رشد و موفقیتی را شاهد بوده‌ام، از خدا خواسته‌ام برای من هم امکان موفقیت را فراهم کند نه این که او را به زمین بزند. امروز هر چه دارم از خواست قلبی خودم بوده و از لطف خدا و احترامی که به خواست او برای دیگران گذاشته‌ام. امیــــــدوارم خواسته‌هایمان را از خدا بخواهیم.

آذر مهاجر

رادیو و تلویزیون

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 139 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 8:20

خوشبختانه رسانه ملی در این مسیر دشوار و رقابت نابرابر با رسانه‌های دشمن هرگز دچار این فراموشکاری نشده و دفاع از حق و حقیقت را اصل مهم خبررسانی و برنامه سازی قرار داده است. توجه به مهندسی صحیح پیام و مخاطب سنجی در کنار خلوص نیت کمک کرده است تا پیام رسانه ملی نه تنها درون مرزهای ایران، بلکه در دورترین نقاط جهان نیز شنیده شود. این روزها نقطه حادثه خیزی به نام سوریه در جهان خبر خودنمایی می‌کند، رسانه‌های مختلف جهان سعی دارند از رخداد‌های غیرمنصفانه حادث شده در این گوشه از جهان به نفع خود بهره‌برداری و با انعکاس اخباری گزینشی و گاه دستکاری شده به اهداف غیربشردوستانه خود دست پیدا کنند.

رسانه ملی در این گذر همواره سعی در بازتاب واقعیت‌های حاکم بر سرزمین شام و رونمایی از چهره کریه گروه تکفیری داعش داشته است؛ اتفاقی که حالا بعد از زخم خوردن اروپا مورد تائید رسانه‌های غربی نیز قرار گرفته است.

دفاع از حرمت، حرم مطهر عقیله بنی هاشم مردان زیادی را به سوریه کشانده است، مدافعانی که امنیت حرم حضرت زینب(س) را بر جان شیرین و زندگی آسوده در کنار خانواده مقدم دانسته‌اند و راهی جنگ با حرامیان داعشی شده‌اند.

بازگشت گلگون عده‌ای از این خیل عظیم با نام بامسمای شهید مدافع حرم، شبکه رادیویی ایران را بر آن داشته است تا طی یک هفته بزرگداشتی برای این جوانمردان برپا کند با عنوان، ما برای یاری آمده‌‌ایم. در این هفته مقام این شیردلان را گرامی خواهیم داشت و از خانواده‌های این عزیزان تقدیر به عمل می‌آوریم تا دین خود را به این مبارزه آگاهانه علیه کفر ادا کنیم. پخش پنج مستند منتخب از مجموع بیش از 30 مستند تهیه شده از زندگی شهدای مدافع حرم، گوشه‌ای از برنامه‌های این هفته خواهد بود که با نام مدافعان حرم مزین شده است. باشد که این روشنگری‌ها بیش از گذشته بصیرت افزایی داشته باشد و حقایق را برای دل‌های جوینده حق وحقیقت روشن کند. دست‌به‌دست یکدیگر ندای هل من ناصر ینصرنی، مولایمان را پاسخ می‌دهیم؛ هرکسی به اندازه وسع خود.

حمیدرضا افتخاری

مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 8:20

با توجه به این‌که شما تجربه فعالیت و مدیریت در بخش‌های مختلف سازمان را در کارنامه خود دارید، زمانی که به عنوان مدیرکل صدا و سیمای اصفهان منصوب شدید، فعالیت‌تان را با چه اهدافی آغاز کردید و تولید چه برنامه‌هایی را در اولویت قرار دادید؟

سوال بسیار خوبی است. شما وقتی با نام اصفهان برخورد می‌کنید با مجموعه‌ای از پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و نام‌آوری‌های بسیار بزرگ روبه‌رو می‌شوید. اصفهان یک نام در کشور نیست، بلکه یک نام در عرصه بین‌المللی و جهانی است. بنابراین باید به درستی به ابعاد آن پرداخت. اصفهان یک شهر بین‌المللی است که با 14 شهر بزرگ دنیا از فلورانس در ایتالیا گرفته تا سن پترزبورگ در روسیه، کوالالامپور در مالزی، شیان در چین، فرایبورگ در آلمان و دیگر شهرهای دنیا خواهرخوانده است. یعنی نمونه ارتباطات بین‌المللی اصفهان با شهر دیگری در ایران قابل مقایسه نیست. ضمن این که اصفهان به عنوان یک شهر بسیار گردشگرپذیر مطرح است، چراکه به لحاظ اقلیم، فرهنگ، تمدن، تاریخ و طبیعت و... ظرفیت‌های فوق‌العاده بی‌نظیری دارد. اصفهان، امروز تنها شهری است که می‌توان معماری اسلامی را به شکل زنده و گسترده در آن دید و از طرف دیگر به عنوان صنعتی‌ترین شهر کشور محسوب می‌شود و تراز بازرگانی آن در کشور مطرح است. بنابراین ما با شهری جهان‌فرهنگی روبه‌رو هستیم و برنامه‌سازی در این شهر چند‌بعدی است.

شبکه اصفهان با این پتانسیل و توان، می‌تواند شبکه اول گردشگری کشور باشد. یکی از ماموریت‌های مهم ما در حوزه گردشگری و انواع توریسم است. ظرفیت اصفهان واقعا از این جهت بی‌نظیر است و این استعداد را دارد تا به عنوان شبکه تخصصی بین‌المللی گردشگری ایران فعالیت کند. در این زمینه قبلا نیز سازمان صداوسیما مصوبه خاص داشته که به دلیل مشکلات مالی و عدم همراهی لازم در بخش‌های اجرایی کشور تاکنون به تعویق افتاده است.

پس با این تعریف، آیا شما همه این موارد را در برنامه‌سازی لحاظ کرده‌اید؟

بله، اصفهان در هر حوزه‌ای از فرهنگ اسلامی گرفته تا دیگر زمینه‌ها همچون دانش بنیان، علمی، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، شهری جهانی است. به عنوان یک فرد اهل رسانه باید تاکید کنم در اصفهان جای کار رسانه‌ای بسیار زیادی وجود دارد. ما در قالب تولید مستندهای متنوع این پتانسیل کم‌نظیر را توانسته‌ایم تا حدی به تصویر بکشیم. همچنین با شهرهای خواهرخوانده برای تبادل برنامه و تجربه در تماس هستیم و خوشبختانه با اقبال خوبی هم رو‌به‌رو شده‌ایم.

آخرین سریال در دست تولید شما در مرکز اصفهان چیست؟

با وجود مشکلات مالی متعدد، با همکاری همدان و گیلان در حال ساخت پروژه بزرگ سریال «روزهای بی‌قراری» به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی و به سفارش حوزه سیمای استان‌ها هستیم. این سریال یکی از متفاوت‌ترین آثار نمایشی سال‌های اخیر تلویزیون است که با بستری ملودرام به قصه‌ای در ارتباط با حفظ و تحکیم خانواده می‌پردازد.

یکی از ویژ‌گی‌های این سریال این است که در 4 استان و منطقه جغرافیایی نظیر تهران، اصفهان، همدان و گیلان تصویربرداری می‌شود و در سکانس‌های هر استان تعدادی از بازیگران بومی و مطرح آن استان به گروه اضافه می‌شوند.

سریال فاخر و پروژه عظیم و الف ویژه «سلمان فارسی» هم با همکاری مرکز امور نمایشی معاونت سیما و همراهی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حال طی مرحله نگارش فیلمنامه است که با تامین اعتبار لازم کار پیش تولید آن آغاز خواهد شد.

آیا سریال «روزهای بیقراری» قرار است از شبکه‌های سراسری هم پخش شود؟

بله، همزمان با پخش از سیمای اصفهان در یک شبکه سراسری هم به نمایش درمی‌آید.

یکی از اقدامات شما در مدیریت شبکه‌های مختلف، استودیوگریزی در برنامه‌هاست. این اتفاق در برنامه‌های صداوسیمای اصفهان هم به چشم می‌خورد. این موضوع تا چه میزان با اقبال مردم اصفهان رو‌به‌رو شده است؟

با توجه به چند بعدی بودن شهر اصفهان، استودیوگریزی یکی از رکن‌های جدی برنامه‌سازی ما محسوب می‌شود که در امر برنامه‌سازی آن را به جد دنبال کردیم و این رویکرد خوشبختانه در فضای متنوع و چند فرهنگی اصفهان بیشتر جواب داد، زیرا اقوام مختلف در استان از گرجی‌ها تا بختیاری‌ها و لر‌ها و قشقایی‌ها و ایلات کوچ‌نشین زیاد هستند. البته همه این برنامه‌ها بر مبنای مردم‌مداری و میل و نیاز مخاطبان طراحی و پخش می‌شود.

آیا مصلحت مخاطب را هم در نظر می‌گیرید؟

اصل برای برنامه‌سازان ما میل و نیاز مخاطبان است که مصلحت اجتماعی و فرهنگی در دل آنها نهفته شده.

برنامه‌های صدا و سیمای مرکز اصفهان را تا چه میزان تعاملی می‌دانید؟

ما تلاش می‌کنیم به یک رسانه تعاملی نزدیک شویم، به همین دلیل مخاطبان را به کنش و واکنش ترغیب و تشویق می‌کنیم. در واقع برنامه‌هایی با محوریت تعامل با مخاطبان در نظر گرفته‌ایم. برنامه «تماشاخانه» هم با این محوریت طراحی شده و هر شب چند فیلم روز دنیا را که مجوز پخش در رسانه ملی دارند در نظر می‌گیریم تا مردم از میان چند فیلم، اثر مورد علاقه‌شان را انتخاب و به ما اعلام کنند.

برنامه‌های متعدد دیگری هم بر مبنای مخاطب‌محوری و مشتری‌مداری پخش می‌کنیم. برنامه «قند و عسل» هم با حضور مردم و با لهجه شیرین اصفهانی ضبط و از رادیو پخش می‌شود. امیدبخشی به مخاطب و تقویت انگیزه‌های اجتماعی از دیگر رکن‌های برنامه‌های ماست. ضمن این که سعی می‌کنیم در همه برنامه‌ها با حضور مسئولان، متعهدانه پاسخگوی سوالات مردم باشیم. همچنین در حوزه سلامت هم برنامه‌های متنوعی داریم که برنامه هوای تندرستی از رادیو و برنامه سیب از سیمای اصفهان پخش می‌شود.

در برنامه‌هایی که ساخته می‌شود تا چه میزان به معماری اصفهان و تاریخچه آن می‌پردازید تا مردم به شناخت برسند؟

ما مستندهای زیبایی با این محوریت تولید و پخش کرده ایم و این مستندها بارها از شبکه‌های سراسری روی آنتن رفته است. تلاش می‌کنیم همه برنامه‌ها را در لوکیشن‌های مختلف اصفهان تولید و اجرا کنیم و حتما به تاریخچه لوکیشن نیز اشاره خواهیم کرد. بیشتر برنامه‌های اصفهان از کالبد تاریخی و فرهنگی به عنوان دکور‌های فاخر بهره می‌برند. معرفی آثار تاریخی و ابنیه فرهنگی در اصفهان برای مخاطبان ایرانی و نیز برای مخاطبان ما در شهرهای خواهرخوانده ازجمله برنامه‌های مرکز محسوب می‌شود.

عملکرد مرکز در حوزه ساخت انیمیشن چگونه است؟

انیمیشن‌های بسیار خوبی در مرکز ساخته می‌شود. بتازگی انیمیشن «هزار و یک داستان» در جشنواره پریکس مونیخ مورد تقدیر داوران قرار گرفت. این انیمیشن در حوزه پویانمایی ترکیبی و دو بعدی عرضه شده بود. استفاده از ظرفیت انجمن سینمای جوان و حوزه هنری از رویکردهای تولید انیمیشن مرکز است.

شما در صحبت‌هایتان به تبادل فرهنگی بین شهرهای دنیا که رابطه خواهرخواندگی با اصفهان دارند اشاره کردید، آیا قرار است برنامه‌های مشترک با هم بسازید؟

ما دو زمینه را برای تبادل برنامه‌ها در نظر گرفته‌ایم و مکاتبات لازم را با دبیرخانه دائمی شهرهای خواهرخوانده انجام داده و مشغول پیگیری هستیم تا ارتباط زنده میان استودیوی اصفهان و شهر فرایبورگ آلمان برقرار شود.

برنامه‌های متنوع در حوزه اقتصاد مقاومتی

مدیر صدا و سیمای اصفهان از تولید برنامه‌های متنوع در حوزه اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در حوزه پژوهش، خبر، صدا و سیما فعالیت‌های جدی‌ای داشته‌ایم. سه پژوهش جامعه و غنی با محوریت ده رکنی که مقام معظم رهبری با محوریت اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید کرده‌اند، انجام داده‌ایم. برای سال 95 در حدود ده هزار و 220 دقیقه برنامه با محوریت اقتصاد مقاومتی برای رادیو تولید می‌کنیم. در حوزه تلویزیون هم برای شش ماهه اول امسال حدود 5604 دقیقه برنامه در نظر گرفته‌ایم. وی ادامه داد: در حوزه خبر هم چند کار اساسی انجام شده و ده کارگروه تشکیل داده‌ایم که در هر کار گروه سه خبرنگار حضور دارند و باید گزارش‌های متنوع با محوریت ده رکن آماده کنند. اصفهان بیشترین میزان دفاتر خبری کشور را در اختیار دارد. در واقع 23 دفتر خبری در شهرستان‌ها همچون مویرگ‌های خبری جریان‌های خبری را رصد می‌کنند و انعکاس می‌دهند. در مجموع اصفهان شهری است برای کارهای جهانی و ما تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد.

فاطمه عودباشی

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 8:20

چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت 20:39

سازمان عفو بین الملل در اشتباهی فاحش، به جای عکس سکینه محمدی آشتیانی، عکس و نام نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش را در بیلبورد تبلیغاتی که برای آزادی سکینه محمدی آشتیانی در شهر وین اتریش نصب کرده بود درج نمود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:03

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری بسیج، متن کامل این نامه که خطاب به علی عسکری نوشته شده، به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عسگری
ریاست محترم سازمان صداو سیما

احتراماً به استحضار می رساند؛ یاتوجه اهمیت تاریخ و انتقال آن به نسل های آینده برای عبرت آموزی و همچنین با توجه به نزدیکی روز 30 تیر که مقارن با قیام مردم در سال 1331 بوده و عدم آگاهی افکار عمومی از این رویداد و نقش پررنگ علما و در راس آنها آیت الله کاشانی در رهبری این قیام و مغفول ماندن این اتفاقات مهم خواهشمند است دستور فرمائید ؛ قسمت بیست وششم سریال معمای شاه که به قیام 30 سی تیر سال 1331 مربوط است در سالروز آن قیام تاریخی از شبکه‌های مختلف رسانه ملی مجدداً پخش کنند. تا ان‌شاءالله مردم و مسئولان بیش از پیش به اهمیت وحدت و نقش علمای پی ببرند.

امیدواریم و مدیریت جنابعالی در رسانه ملی شاهد تولیدات سریال‌های تاریخی و ارزشی باشیم.

جمعی از دانشجویان و طلاب

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:00

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، مهدی سلطانی بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران که چندی پیش در سریال «شهرزاد» بازی کرد امشب ۳۰ تیرماه به برنامه «خندوانه» می آید.

وی دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیون فرانسه دارد و در سریال هایی چون «در مسیر زاینده رود»، «کیمیا»، «مادرانه» و «مدینه» بازی کرده است.

«خندوانه» امشب ساعت 11 از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:00

چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت 17:47

سریال پریا یک فیلم اجتماعی که به کارگردانی حسین سهیلی زاده هر شب از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 از شبکه 3 سیما پخش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:00

به گزارش جام جم آنلاین ، فیلم خانه دوست کجاست در سال 1365 تولید شد و موضوع آن دربارۀ دانش‌آموزی بود که متوجه می‌شود دفتر دوستش را به اشتباه برداشته‌است بنابراین از خانه بیرون می‌رود تا او را پیدا کند و دفتر را به او پس دهد، اما راهی دشوار و دراز در پیش است و فرصتی اندک.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 19:19

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، برنامه «شناسا» رادیو ایران با حضور دکتر سید موسی طباطبایی رئیس کارگروه برنامه ریزی اقتصاد و بیمه های سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به اهمیت تجمیع بیمه ها و نقشه راه می پردازد.

حسین نافذ عارفی تهیه کننده برنامه «شناسا» گفت: تجمیع بیمه ها عاملی تاثیر گذار بر کاهش مشکلات موضوع سلا مت است برای بهتر پیگیری کردن این موضوع با دکتر جهانگیری رئیس شوری عالی بیمه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دکتر ریاضیات مدیر کل بیمه و درآمد سازمان سلامت ایران به صورت تلفنی گفت و گو خواهیم کرد.

«شناسا»ی گروه جامعه شنبه ها از ساعت 15:30 با کارشناس مجری سعید توکلی، تهیه کنندگی حسین نافذ عارفی و دستیار تهیه اکرم خیر خواه از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 19:19

به گزارش جام جم آنلاین ، این درام ورزشی تا به امروز به فروشی 270 کروری دست پیدا کرده و اهل فن عقیده دارد، تا چند روز دیگر 300 کروری خواهد شد.

اما خود سلمان خان چشم انتظار یک فروش 345 کروری برای آن است، تا رکورد پر فروش ترین فیلم کل تاریخ سینمای هند را بزند.

در حال حاضر، تحلیل گران اقتصادی سینما در هند به دسته تقسیم شده اند. یک دسته می گوید «سلطان» موفق به رکوردشکنی تازه ای در جدول گیشه نمایش سینماهای هند خواهد شد.

دسته دوم اما اعتقاد دارد فیلم تازه سلمان خان، توانایی و امکان دست یافتن به فروشی 345 را ندارد و در حد 300 کرور متوقف خواهد ماند.

به نوشته سایت ایندیا اف ام، تا به امروز درام علمی تخیلی «پی کی» عامر خان، پرفروش ترین محصول سینمایی کل تاریخ سینمای هند است.

این فیلم که در هفته آخر ماه دسامبر سال 2014 به روی پرده سینماهای هند رفت، توانست به رقم فروش کلان و دور از تصور341 کروری دست پیدا کند.

به جز این فیلم، تنها «داداش جان باجرانجی» سلمان خان توانسته با فروشی 326 کروری، لقب یک فیلم 300 کروری را بگیرد.

هر 100 کرور هند، حدود 16 میلیون دلار است. در هند هر فیلمی بالای 100 کرور فروش کند، لقب یک بلاک باستر را می گیرد.

«سلطان» همزمان با جشن ها و تعطیلات عید فطر در هند به روی پرده سینماها رفت. اهل فن قبل از اکران عمومی فیلم، پیش بینی موفقیت کلان مالی برای آن کردند.

سلمان خان در این درام خانوادگی ورزشی، در نقش یک کشتی گیر محلی ظاهر شد که موفق به راه یابی در مسابقات حرفه ای کشوری می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:09

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «جدال های زندگی کیت»، «خرس»، «بچه خرس های قطبی»، «تعقیب»، «پلاک هفت»، «یک هفته با پدر بزرگ و مادر بزرگ»، «طلای کثیف»، «به من میگن ترینیتی»، «تسخیر کوهستان ببر»، «پیش به جلو»، «پیشگویی های مرد شاپرکی»، «نهنگ آزاد1»، «والو»، «تراکتور خاکستری 2»، «انفجار عظیم»، «خانه پدرم»، «افسانه پلهوان روشن»، «پنج بچه وحشی»، «یک حقیقت تلخ»، «گرداب»، «اگه می تونی منو بگیر»، «انتخاب شده»، «برفی دوست داشتنی»، «اعتبار»، «همسر»، «دزد خبیث» و «ارواح سیاه» پنجشنبه و جمعه 31 تیر و 1 مرداد ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «جدال های زندگی کیت» به کارگردانی کارن مانکریف، پنجشنبه 31 تیر ‌ماه ساعت 22:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی کیت بکینسیل، جیمز کرامول، مارک پلگرینو، آنا آنیسیموا، دیوید لاینز و کلنسی براون آمده است: کیت وکیل جوانی است که به کارش بسیار اهمیت داده و انرژی زیادی برای آن می گذارد. این ماجرا سبب دلخوری همسر و دخترش بوده و همسرش از او می خواهد تا کمی از مشغله کاری خود کم کند. کیت بارها در این رابطه به او قول می دهد اما نمی تواند سر قولش بماند. در این اثنا وکالت دختر جوانی که متهم به قتل شده است به او واگذار می شود. کیت برای اثبات خود و جبران گذشته در دادگاه کالیفرنیا در مقابل افراد خانواده اش تصمیم می گیرد در این پرونده برنده شود. به همین خاطر با کمک عموی پیرش ...

****

فیلم سینمایی «خرس» به کارگردانی ژان ژاک آنو، جمعه اول مرداد ‌ماه ساعت 16:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی تکی کاریو، بارت دبر و یوک دبر آمده است: یک توله خرس کوچک مادر خود را در یک حادثه از دست می دهد و پس از مدتی سرگردانی با خرس دیگری همراه می شود. با ورود شکارچیان به جنگل آن دو از دست شکارچیان فرار می کنند. شکارچی ها بچه خرس را می گیرند ولی خرس بزرگتر در حالی که یکی از شکارچیان را به دام انداخته و می تواند او را بکشد از این کار صرف نظر می کند که ...

شبکه دو سیما

انیمیشن «بچه خرس های قطبی» به‌ کارگردانی چی کائو کاتسوئی، پنجشنبه 31 تیر ماه ساعت ‌‌8 صبح در ‌قالب‌ برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می شود.

در خلاصه انیمیشن آمده است: خرس بزرگی به نام موی عاقل به منظور دعوت حیوانات برای شرکت در جشن تابستانی از همسرش جدا می شود. پس از رفتن موی عاقل موشکا و میشکا به دنیا می آیند. موی عاقل به دست شکارچیان زخمی می شود و موشکا و میشکا به جای او رسیدن تابستان به حیوانات را اعلام می کنند.

****

فیلم سینمایی «تعقیب» به‌ کارگردانی جای هیون پارک، پنجشنبه 31 تیر ماه ساعت23:00 از شبکه دو سیما پخش می شود.

داستان با نقش آفرینی جی وون ها، یِ وون کانگ و گا این سون درباره ماجراهای سه زن کره ای است که در فنون رزمی مهارت بسیار بالایی داشته و با یکدیگر به عنوان یک تیم بسیار زبده همکاری دارند. با به قتل رسیدن یکی از افراد خاندان سلطنتی، این سه مأمور یافتن قاتل و دستگیری او می شوند

****

فیلم تلویزیونی «پلاک هفت» به کارگردانی محسن توکلی، جمعه 25 تیر ماه ساعت 08:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: منصور در محله‌ قدیمی شان، در میان تضاد نسل گذشته و خود قرار گرفته است. او قصد دارد زورخانه قدیمی پدرش را خراب کند و در این راه سهراب، بنگاه دار محل هم چشم به این زورخانه دارد. این در حالی است که پهلوان اکبر لوطی محل مخالف خراب کردن این محل باستانی است. طولی نمی‌کشد که طی حادثه ای با ورود معصومه به زندگی منصور، او در موقعیت تازه‌ای قرار می گیرد که...

ابوالفضل پورعرب، هیلا اکرانی، اصغر همت، محمود بنفشه‌خواه، آزاده خورشید دوست و سعید بحرالعلومی در فیلم تلویزیونی «پلاک هفت» بازی کرده اند.

****

فیلم سینمایی «یک هفته با پدر بزرگ و مادر بزرگ» به کارگردانی اندی فیک من، جمعه 1مرداد ماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: سه فرزند بازیگوش خانواده که لحظه ای از به هم ریختن خانه غافل نمی مانند؛ به دلیل سفر ناگهانی پدر و مادرشان، نزد مادر و پدربزرگشان می مانند. آنها با شیطنت های‌شان مادر و پدربزرگ‌شان را نیز به تکاپو وادار می کنند که این موضوع هیجانی تازه به زندگی آنها می بخشد. در نهایت نیز به دلیل رسانه ای شدن شیطنت کودکان ...

****

فیلم سینمایی «طلای کثیف» به کارگردانی اریک بزنارد، جمعه 1مرداد ماه ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان این فیلم با نقش آفرینی آندری دانا، پاتریک چسنایس و برونو سولو درباره تعدادی دزد فرانسوی است که برای دزدیدن 600 کیلو طلا از یک منطقه آفریقایی وارد منطقه ای به نام گوآنا شده و در ابتدا به عنوان خریدار با رئیس بومی نگهبانان معدن طلا صحبت می کنند. این مقدار طلا که حق استخراجش متعلق به یک شرکت کانادایی و شرکای انگلیسی و فرانسوی است بعد از ذوب شدن به گیونا منتقل می شود و سارقان قصد دارند قبل از بارگیری محموله را بربایند که ...

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «به من میگن ترینیتی» به کارگردانی انزو باریونی، پنجشنبه 31 تیر ماه ساعت 10:30 از شبکه سه سیما پخش می شود .

داستان فیلم درباره دو برادر است که یکی اسب دزد و دیگری ماجراجوست که اتفاقی به شهری وارد می شوند و به عنوان کلانتر و معاونش شروع به کار می کنند. یکی از پولدارهای شهر درصدد بیرون راندن گروهی کشاورز از دره ای است که او متعلق به خود می داند.

****

فیلم سینمایی «تسخیر کوهستان ببر» به کارگردانی هارک تسو، جمعه 1مرداد ماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می شود .

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در سال 1946، یک سال پس از تسلیم ارتش ژاپن، چین گرفتار جنگ داخلی همه جانبه می شود. در شمال شرقی راهزنان شروع به غارت مناطق جنگی می کنند، راهزنان به دو گروه تقسیم می شوند، گروه گرز بزرگ و گروه ارباب شاهین. این دو گروه راهزن مقابل یکدیگر قرار می گیرند و تمام اموال مردم، حتی زن و فرزندان آنها را غارت می کنند. ارتش ملی چین که به رهبری مردی جوان به نام مستعار 203 هدایت می شود با تجهیزات نظامی و نیروی جنگی کمی که داشتند با راهزنان مبارزه می کنند. تا اینکه پیش قراولی به نام یانگ به ارتش ملی اعزام می شود. او توانست با نقشه ای حساب شده، با عنوان جا...

****

فیلم سینمایی «پیش به جلو» به کارگردانی دانته لم، جمعه 1مرداد ماه ساعت 19:30 از شبکه سه سیما پخش می شود.

در این فیلم خواهیم دید: آقای مینگ و آقای تیان دو ورزشکار حرفه ای در رشته دوچرخه سواری هستند که در چین صاحب نام و اعتبار هستند. تا اینکه شرکت طرف قرداد این دو، به دلیل بی پولی مجبور می شود قرارداد با آنها را لغو کند. مینگ و تیان به اجبار وارد باشگاه های دیگر می شوند. در طول این تغییر مینگ در یکی از مسابقات دچار شکست می شود و تیان مجبور می شود برای کسب پیروزی از داروهای انرژی زا استفاده کند. تیان به خاطر این موضوع مدتی از بازی محروم می شود و ....

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «پیشگویی های مرد شاپرکی» به کارگردانی مارک پلینگتون، پنجشنبه31 تیر ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می رود.

داستان فیلم با نقش آفرینی ریچارد گیر، لورا لینی و ویل پاتون درباره جان کلاین روزنامه نگاری است که به تازگی همسرش را در یک سانحه رانندگی از دست داده است. او در اتاق همسرش دفتری پیدا می کند که تصویر هیولاهای بالدار در آن نقاشی شده است. او فکر می کند که همسرش این موجودات را روزهای قبل از مرگش می دیده است و گویا در شب تصادف نیز چیزی شبیه به یک پرنده با ماشین برخورد کرده است. کلاین این موضوع را جدی می گیرد و دست به تحقیق می زند. تا آن که بالاخره دو سال بعد کلاین به وسیله یک پلیس و در اثر خراب شدن ماشینش متوجه می شود که ...

شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «نهنگ آزاد1» به کارگردانی سیمون وینسر، پنجشنبه 31 تیر ماه ساعت 09:00 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود .

در خلاصه داستان فیلم با بازی جیسون جیمز ریچتر، مایکل مدسن و فرانسیس کاپرا خواهیم دید: کارکنان یک قایق ماهیگیری نهنگی را صید می کنند و به شهر می آورند تا در یک پارک تفریحی به نمایش بگذارند . پسر بچه یتیمی به نام جسی نام او را ویلی گذاشته و با او دوست می شود.

****

فیلم سینمایی «والو» به کارگردانی کیجا جوری کالا، پنجشنبه 31 تیر ماه ساعت 13:30از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: والو یک پسر بچه کوچک است که علاقه فراوانی به درس دارد. پدر او که یک شورشی تلقی شده به روستایی تبعید شده و زیر نظر است و مدام پدر از والو می خواهد که کاری نکنند که نیکلا که یک مامور بدجنس است به او و پدرش حساس شود. نیکلا معلم مدرسه را دستگیر می کند و مدرسه بسته می‌شود و والو خودش در انبار خانه شان یک مدرسه تاسیس می‌کند که ...

****

فیلم سینمایی «تراکتور خاکستری 2» به کارگردانی تراند جکوبسن، جمعه 1مرداد ماه ساعت 09:00 از شبکه پنج پخش می شود.

داستان فیلم با بازی یاکیم برگ و دن روبرت تورسن درباره فرجی تراکتور کوچولوی خاکستری است که بعد از سال‌ها بی اعتنایی از ته انبار بیرون آورده می شود و دوباره مورد توجه کشاورز جرجی پدر بزرگ و فرن قرار می‌گیرد. فرجی احساس تنهایی می کند و دنبال دوستی می گردد. جرجی به فکر ساختن یک مترسک خودکار می افتد که از محصولات او در برابر پرندگان مزرعه حمایت کند. این مترسک بسیار مورد توجه جرجی قرار می‌گیرد به طوری که فرجی را برای مدتی فراموش می کند ....

****

فیلم سینمایی «انفجار عظیم» به کارگردانی جیئونگ وو پارک، جمعه 1مرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می شود.

در این فیلم با بازی هنگ سیون جانگ، وو سیونگ کیم و سیونگ جین کانگ خواهیم دید: مان سو کارمند شهرداری است و بسیار مبادی آداب است پدرش که معلم بوده او را طوری تربیت کرده که کوچکترین خطایی نمی کند و بسیار به قانون احترام می گذارد. مدیر قسمتی که او کار می کند رشوه گرفته ولی کارش به خاطر قانون گرایی مان سو خراب می شود و او را اخراج می کند و درست همان روز صبح همسرش به خاطر زندگی ساده و کسالت باری که در کنار مان سو دارد از او درخواست طلاق کرده است. مان سو که عصبانی است و...

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «خانه پدرم»، پنجشنبه 31 تیر ماه ساعت 22:00 از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

****

انیمیشن سینمایی «افسانه پلهوان روشن»، جمعه 1 مرداد ماه ساعت22:00 از شبکه کودک پخش می شود.

شبکه افق

فیلم سینمایی «رابطه پنهانی» به کارگردانی جهانگیر جهانگیری، جمعه 1 مرداد ماه ساعت 10:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.

داستان این فیلم روایت گر فعالیت های تیم طراح عملیات در نخستین سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. حمید، سروان خلبان تیم اکروجت نیروهوایی، با ورود یکی از مخالفان جمهوری اسلامی، در سال ۱۳۵۸ به گروهی می پیوندند که قصد اجرای کودتای نوژه را دارند. اعضای گروه، چند خلبان، تکنسین، دکتر و تعدادی دیگر از مخالفان هستند. حمید که یک سال است با بدری دختردایی‌اش نامزد کرده، در اضطراب بسر می برد و نگران بمباران مردم طی کودتاست اما همکار خلبانش به او وعده درجات بالاتر را می دهد، در حالی که حمید در آرزوی رفتن به سوئد، نزد برادرش است. با حمله ناموفق آمریکا به طبس، عجله عوامل کودتا بیشتر می شود و ...

ابوالفضل پورعرب، پرستو گلستانی، شهلا ریاحی، رضا کرم رضایی، مجید میرزاییان، زهرا چراغ وند و اکبر خطیبی در فیلم سینمایی «رابطه پنهانی» به تهیه کنندگی اکبر خطیبی تولید سال 1371 بازی کرده اند.

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «پنج بچه وحشی»، «یک حقیقت تلخ»، «گرداب»، «اگه می‌تونی منو بگیر» و «انتخاب شده» پنجشنبه 31 تیر ماه ساعت 11:30 ،15:30 ،17:15،21 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

****

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «برفی دوست داشتنی»، «اعتبار»، «همسر»، «دزد خبیث» و «ارواح سیاه» جمعه 1 مرداد ماه ساعت 11:30 ،15:30 ،17:15،21 و 23 از شبکه نمایش پخش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:09

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، از 2 تا 6 مرداد ماه برنامه سازان این شبکه رادیویی به پاسداشت مدافعان حرم می پردازند.

امیرحسین صدیق بازیگر خوب کشورمان در حوض نقره از مدافعان حرم قدردانی می کند.

به گفته ریحانه یزدان دوست، تهیه کننده حوض نقره این هفته در این برنامه عملکرد بازیگرانی که از خردسالی وارد سینما شده اند بررسی می شود.

از دیگر بخش های شنیدنی برنامه نقد و بررسی فیلم نفس و مروری بر کارنامه هنری کامبیز روشن روان بررسی آهنگسازان فیلم برجسته جهان این قسمت جان باری، مروری بر رویدادهای سینمای ایران، مروری بر جدول فروش فیلم ها است.

برنامه حوض نقره با اجرای مهرناز فقیهی جمعه ساعت 15:00 از رادیو ایران پخش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:09

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، در این برنامه به کشتی لوچو در مازندران، کشتی با چوخه در خراسان، کشتی «گرش» در ترکمن صحرا به عنوان ورزش های آیینی کشورمان پرداخته می شود.

همچنین مطالبی درباره جایگاه چراغ در ضرب المثل ها ، دوبیتی ها اصطلاحات و ریشه یک ضربالمثل را خواهید شنید.

«فرهنگ مردم» با صدای محمدمحسن رفیعی و شمسی فضل اللهی، تهیه کنندگی: زهرا فقیه میرزایی و نویسندگی زینت صالح پور جمعه ساعت 21:30 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:17

به گزارش جام جم آنلاین ، این درام ورزشی با نام «قلب» جلوی دوربین می رود و شبکه تلویزیونی سی بی اس تهیه کننده آن است.

خط اصلی داستان مجموعه در سال 1973 اتفاق می افتد و در باره گروهی از جوانان بدن ساز است که در یک باشگاه، به تمرین می پردازند.

آرزوی این ورزشکاران جوان، شرکت در مسابقات حرفه ای و کسب عنوان آقای جهان در مسابقات بدن سازی است.

هر یک از این ورزشکاران با مسائل و مشکلاتی روبرو هستند و این نکته، فعالیت ورزشی شان را تحت تاثیر قرار می دهد.

هنوز معلوم نیست آرنولد که خودش 5 بار آقای جهان شد، در داستان مجموعه «قلب» چه نقشی را به عهده دارد.

شایعات تائید نشده حکایت از آن می کند که کاراکتر او، مربی بدن سازی باشگاهی است که کاراکترهای جوان داستان، در آن تمرین می کنند.

به نوشته هالیوود ریپورتر، آرنولد یکی از تهیه کنندگان این درام ورزشی هم هست و مدیریت تولید آن را به عهده دارد.

این بازیگر ژانر اکشن می گوید:« مطمئن هستم درام ورزشی ما، از همان اپیزود اول تبدیل به یک کار پربیننده خواهد شد. دهه هفتاد میلادی، دهه پر رونق و رنگارنگی از موفقیت های هنری و ورزشی بود. داستان هایی که در این دوران اتفاق می افتد، به شدت به دل تماشاگران می نشیند.»

بحث تولید مجموعه «قلب» از سال 2013 مطرح بوده است. اما آرنولد از فیلم نامه هایی که قبل از این نوشته شده بودند، راضی نبود.

این مجموعه در هشت قسمت تهیه خواهد شد و یک مینی سریال است، که صاحب فصل های بعدی نخواهد شد.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 158 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:17

به گزارش جام جم آنلاین ، کار فیلم برداری این فانتزی ماجراجویانه و علمی تخیلی چند روز قبل به پایان رسید.

داستان این اکشن فانتزی در باره شاهزاده خانم ماجراجویی است که کاخ خود در یک جزیره را ترک می کند، تا دنیا را کشف کند.

شاهزاده خانم دایانا در طول سفر با ماجراهای زیادی روبرو و تبدیل به یک ابرقهرمان شکست ناپذیر می شود.

در جریان این سفر، شاهزاه دایانا با جوان مرموزی به نام استیو ترور آشنا می شود و از کمک های زیاد او بهره مند می شود.

این کمک ها باعث می شود تا شاهزاده خانم، تبدیل به ابرقهرمانی با نام واندر وومن شود. نقش استیو ترور را، پاین بازی می کند.

این بازیگر 34 ساله سینما می گوید نقش او در «واندر وومن»، یک نقش مکمل نیست و اهمیتی در حد کاراکتر شاهزاده خانم داستان دارد.

گال گادوت بازیگر نقش واندر وومن است و کانی ویلسن هم در فیلم بازی دارد. فیلم نامه فیلم براساس داستان مصور واندر وومن نوشته شده است.

این داستان را ویلیام ام مارستن نوشته و شرکت دی سی اینترتینمنت ناشر آن است. تهیه کننده نسخه سینمایی هم همین شرکت است.

برای تولید فیلم، هزینه کلان 100 میلیون دلاری خرج شده و پتی جنکینز امر کارگردانی آن را به عهده داشته است.

سومین قسمت سری جدید مجموعه فیلم «سفرهای ستاره ای/ پیشتازان فضا»، 22 جولای به روی پرده سینماهای جهان می رود.

کریس پاین در این مجموعه فیلم، در نقش دوران جوانی کاپیتان کرک ظاهر شده و هدایت سفینه اینترپرایز در اولین سفرهای فضایی اش را به عهده دارد.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 131 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:17

با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات المپیک ریو و نظر به برگزاری نشست مشترک دست‌اندرکاران وزارت ورزش و جوانان با رسانه ملی بد نیست نگاهی داشته باشیم به نقش و جایگاه موفقیت‌های ورزشی در بحث توسعه.

واقعیت این است که در موضوع توسعه متوازن و همه‌جانبه میزان موفقیت کشورها در رویدادهای بین‌المللی ورزشی بویژه المپیک، شاخص میزان توسعه اجتماعی و فرهنگی کشورها محسوب می‌شود.

برای مثال جمهوری اسلامی ایران در المپیک لندن با کسب 12 مدال از جمله 4 مدال طلا در رتبه هفدهم قرار گرفت که با توجه به حضور نمایندگان ورزشی بیش از 200 کشور در این رویداد مهم، بخوبی می‌توان به اهمیت تلاش قهرمانان ورزش ایران پی برد.

در این المپیک ترکیه در مقام سی و دوم قرار گرفت که با این حساب جمهوری اسلامی ایران در بین 57 کشور اسلامی مقام نخست را کسب کرد که این موفقیت نه تنها بر پرستیژ منطقه‌ای و سیاسی ایران افزود که به اعتقاد تحلیلگران، ریشه‌های چنین موفقیتی را در توسعه فرهنگی و اجتماعی و همین طور توسعه زیرساخت‌های ورزشی و رفاهی در کشور بایستی جست‌وجو کرد، موضوعی که با توجه به کسب سهمیه حضور 9‌نماینده زن در المپیک ریو و همین طور حضور تیم ملی والیبال در این مسابقات در روزهای آینده، نشان می‌دهد توسعه ورزش همچنان از اولویت‌های ایران اسلامی به شمار می‌رود.

از طرفی جمهوری اسلامی ایران به ورزش قهرمانی صرفا از زاویه توسعه مادی آن گونه که برخی کشورهای بلوک شرق سابق می‌نگریستند، نمی‌نگرد بلکه نگاه ایران به ورزش قهرمانی توام با پهلوانی است که بعد اخلاقی و فرهنگی آن بسیار برجسته است.

به این ترتیب می‌توان به اهمیت همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان و رسانه ملی در پوشش رویداد مهم ورزشی المپیک ریو از یک سو و تلاش برای نهادینه کردن ورزش همگانی از سوی دیگر بیشتر پی برد.

در واقع با چنین نگرشی است که دکتر علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی از توسعه ورزش به عنوان مولفه قدرت ملی یاد می‌کند و دکتر گودرزی، وزیر ورزش به تلاش قدرت‌های بزرگ برای کسب موفقیت‌ در حوزه ورزش اشاره دارد.

برافراشته شدن پرچم و نواخته شدن سرود ملی و پخش زنده آن از رسانه‌های جهان که میلیون‌ها بیننده به آنها چشم دوخته‌اند، بدون تردید حرکت مهمی است که در سلسله مراتب مولفه‌های قدرت ملی بایستی به آن توجه داشت.

به این ترتیب موفقیت‌های ورزشی نه تنها شاخصی از توسعه به شمار می‌رود که در نگاهی عمیق‌تر مبین و معرف نهادینه شدن فرهنگ توسعه، جامعه‌پذیری ورزش و نشانه‌ای از قدرت ملی است.

دکتر مراد عنادی - مدیرمسئول

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 11:30